Woord bij beeld :: dementie-atelier

Het was weer tijd voor de Willebroekse Huisdichters om even uit hun schulp te komen.
Onlangs vond opnieuw een dementie-atelier plaats, rond beeldende kunst dit keer.

De deelnemers – allemaal mensen met dementie – lieten zich inspireren door abstract kunstenaar Wassily Kandinsky (1866 – 1944), door muziek van de Japanse componist / synthesizerkunstenaar Kitaro én uiteraard door zichzelf, toen ze aan de slag gingen met olieverf.

Aan de huisdichters – Jean P. en mezelf – om voor woorden bij de beelden te zorgen.

Ik dook nog eens in mijn Kitaro-collectie (ja hoor, die heb ik, ik was vroeger fan), gooide er nog wat Mono bij (een Japanse postrock-band die sfeer en melodie naar een intense climax weet te sturen) en liet mijn hoofd het werk doen. Hieronder vind je het resultaat. Twee gedichten bij twee prachtige schilderijen.

Wat mijn collega-dichter met de werken deed? Daarvoor zal u zijn pagina in het oog moeten houden: Jean P.

De werken met de gedichten zullen net als vorig jaar geveild worden. De opbrengst gaat naar de schitterende werking van het dementie-atelier.

Getagged , , , , , , , , , , , ,

Plaats een reactie